czwartek, 6 sierpnia 2020

Grillowane pomidory z mozzarellą, sałatą i krakersami warzywnymi. Na pyszną kolacyjkę.

Pisałam ostatnio, że mamy obecnie fazę na kolacje sałatkowe, a nie kanapkowe. Oto kolejna odsłona takiego posiłku. Tym razem pomidory grillowane z mozzarellą i bazylią w towarzystwie sałaty z winegretem i mini krakersów o smaku wiosennych warzyw. Wg mnie mega mniam. Sprawdźcie może jak dla Was. Oto przepis.


czwartek, 30 lipca 2020

Grillowany kurczak na sałacie i bajgle. Zdrowa i pyszna kolacja.

Witam,
Podrzucam pomysł na szybką, smaczną i lekką kolację zamiast tradycyjnej kanapki. Ostatnio nawet często zdarza nam się tak jeść i powiem Wam, że jest to zdecydowanie bardziej przyjemne niż zapychanie się bułą. 
Oto propozycja z wczoraj:
grillowana pierś z kurczaka + sałatka + mini bajgle. Lekko a pożywnie. 💪


sobota, 25 lipca 2020

Wafle orzechowo - kajmakowe. Domowe trochę. A może coś słodkiego bez pieczenia i na szybko?

Niedawno, jakiś czas temu, w którąś sobotę po południu, w czasach, gdy Mąż jadł jeszcze słodycze bez oporów - padło hasło - a może byśmy coś słodkiego zrobili... Było już oczywiście po zakupach, więc w grę wchodziło tylko coś z produktów, które są w domu. Padło na domowe wafle. Bez pieczenia, proste - no i mega słodkie. Już jakiś czas przymierzałam się do ich zrobienia.A to dzięki koleżance Hani. Od kilku lat kiedy przynosi je po weekendzie do pracy wcinam bez opamiętania. Nawet teraz gdy jestem w innym dziale woła mnie na wafla i dzięki jej za to ;)
No w każdym razie przejdźmy do samych wafli. Wykonanie proste i szybkie. Trzeba oczywiście odrobinę cierpliwości i precyzji przy smarowaniu oraz dobrego noża  i zdecydowanej ręki do krojenia. Oprócz tego niewiele więcej. Składniki do nabycia w każdym osiedlowym sklepie.


czwartek, 16 lipca 2020

Szynka pieczona w keczupie i coli. Sycący i pyszny obiad dla dużej rodzinki

Dziś zapraszam na tradycyjne danie Kuchni po mojemu 😏 Ulubiony obiad mojego Maksa. Przepis eksploatowany regularnie i często. Aż zastanawiam się kiedy nastąpi przejedzenie i znudzenie tym daniem... a wiedzcie, że mania "mięska" w języku mojego Syna  trwa już co najmniej 2 lata i na znudzenie jeszcze się nie zanosi. Tak upieczone mięso dietetyczne nie jest, ale pasuje do wszystkiego: ziemniaków, makaronu, frytek, klusków śląskich, kopytek....
Czy okażą się to Wasze smaki? Oto przepis do sprawdzenia:



sobota, 11 lipca 2020

Chlebek Miłości. Pełnoziarnisty z czarnuszką wg Mamusi

A oto przepis na pyszny domowy chlebek z mąki pszennej pełnoziarnistej. Robi się łatwo, szybko i "czysto". Chleb wychodzi wilgotny, miękki z lekko chrupiącą skórką, a co ważne dość długo utrzymuje świeżość. Śmiało może konkurować z pieczywem piekarnianym.


czwartek, 9 lipca 2020

Inspiracje na przyjęcie. Mega - apetyczna Sześćdziesiątka. Urodziny koleżanki Ewy w kadrze.

Jakiś czas temu koleżanka Ewa obchodziła sześćdziesiąte urodziny. Z tej okazji życzyliśmy jej wszystkiego najlepszego oczywiście🎂 a niedawno odbyła się imprezka, aby uczcić ten symboliczny moment w życiu kobiety. Wiadomo, że przygotowanie przyjęcie na jakieś 40 osób (może trochę mniej) to nie lada wyzwanie, ale jeśli gospodyni zdolna i pomogą jej równie zdolne kobitki to nawet na niewielkim stole można zdziałać cuda. Puszczam "w eter" efekt sesji pięknego stołu. 



niedziela, 28 czerwca 2020

Cytrynkowe serniczki dla ochłody. Słodki prezencik na zakończenie roku szkolnego.

Cześć. Wpadam tu na chwilkę żeby wrzucić fotki sernika cytrynowego, który razem z Mężem zrobiliśmy dla naszego dyplomowanego Pierwszoroczniaka. Swoją drogą to idealna słodkości na taki upał jak dziś... I smakowo będzie się komponowało z cytryniadą...😁🍹

piątek, 26 czerwca 2020

Cytryniada z prądem. Drink Lemon & Lime z LIMMI, czyli słodkie orzeźwienie na RODOS

Dziś znowu prosty i szybki przepis ... tym razem na orzeźwienie w te gorące dni. Mamy już lato, mamy też w końcu wakacje. Jest za co pić. A jeśli jeszcze zaplanujemy to ze smakiem i w uroczych okolicznościach przyrody to może być naprawdę pięknie. Ostatnie miesiące...nauczanie zdalne, praca zdalna...zdalne życie sprawiły, że teraz jesteśmy bardziej świadomi jak ważny jest kontakt z drugim człowiekiem. Na szczęście jest ciepło, możemy w końcu spotykać się i celebrować życie na świeżym powietrzu.
Oto receptura z wykorzystaniem naturalnych soków z cytryny i limonki marki Limmi, która umili z pewnością takie spotkania:


wtorek, 23 czerwca 2020

Bazyliowe penne z grillowaną piersią kurczaka. Pełnia włoskiego smaku z PONTI.

Witam Was serdecznie. Za oknem upalnie, burzowo wręcz tropikalnie. Takie warunki nie sprzyjają wielogodzinnemu gotowaniu mam więc dla Was przepis na pyszne, ale też proste i szybkie danie obiadowe, które dzięki magicznej trójce produktów marki PONTI dosłownie porazi eksplozją włoskich smaków. Oprócz walorów smakowych zaletą dania jest to, że jego produkcja nie wymaga zbyt długiego przebywania w rozgrzanej kuchni. 😄 Brzmi kusząco? Sprawdźcie sami.
Zapraszam na penne z pesto bazyliowym i suszonymi pomidorami w towarzystwie grillowanej piersi kurczaka. 



wtorek, 31 marca 2020

Placki pszenne domowe, czyli kuchnia w czasach zarazy

Witam Was i siebie po jakże długiej przerwie... Ostatni mój wpis powstał przed świętami Bożego Narodzenia w 2018r. ... Tyle miesięcy posuchy i w końcu bach... miałam ochotę zrobić zdjęcie jedzenia i podzielić się przepisem na placki, które mój Mąż wypatrzył w internecie i przyrządził nam na kolację. Może dlatego, że tak mi smakowały i że to nie ja je robiłam...a może dlatego, że mamy czas szczególny i zarówno w Polsce jak i na świecie dzieją się rzeczy dziwne, niespotykane i do tej pory tylko w książkach i filmach katastroficznych "przeżywane" przeze mnie.
No nieważne - najpierw prosty przepis a na koniec może jeszcze jakaś konkluzja osobista



piątek, 14 grudnia 2018

Śledź w orzechach wg Lidzi

Bez zbędnych wstępów i tłumaczeń swej nieobecności zapraszam po świetny prosty sposób na świątecznego śledzia. To niezwykle smaczne wydanie poznałam dzięki koleżance Lidzi. I odkąd spróbowałam śledzia w takim wydaniu nie wyobrażam sobie nadchodzących świąt bez niego.
Gorąco polecam, szczególnie, że przepis jest banalnie prosty i wymaga składników, które prawdopodobnie bez problemu znajdziesz w swojej kuchni.


piątek, 12 stycznia 2018

Sos do sałatki CEZAR

No może a'la cezar, żeby nie być kłamliwym od początku roku :) Prosty przepis na sos do sałatki z mięsem. Znaleziony na portalu KWESTIA SMAKU. Idealnie nada się do sałatki z grzankami i kurczakiem, na którą jakiś czas temu naszło naszą rodzinkę.

piątek, 29 grudnia 2017

Sałatka warstwowa z kurczakiem na ostro

Przepis zrodził się w mojej głowie z potrzeby zrobienia jakiejś sałatki na wigilię w pracy. Przecież ile razy można robić tę samą sałatkę. Trzeba jednak coś zmieniać w menu, żeby smakowało. Po okresie myślenia co by tu zrobić zakupiłam produkty i przystąpiłam do produkcji. Okazało się, że wyszła naprawdę fajna sałatka. Do imprezowego menu w sam raz.



czwartek, 28 grudnia 2017

Sos musztardowo-miodowy do nuggetsów z kurczaka

Oto moja receptura na prosty sos. Najbardziej pasuje do smażonych kęsków z kurczaka. Szybko się robi. Nie wymaga zaawansowanych składników ani umiejętności. Doskonale więc się nada do imprezowego menu, kiedy trzeba zrobić dużo i szybko.



piątek, 15 grudnia 2017

Kurczak na butelce pieczony

Tak...może jednak zanim Kuchnia po mojemu zostanie przykryta przez inne, bardziej "płodne" kuchnie trzeba dać sobie chwilkę na powrót. Troszkę odsapnąć, poczekać na wenę i się nie spinać.
Tymczasem zanim to nastąpi przedstawiam pomysł na prosty a jakże pyszny obiad. Pomysł oczywiście mojej mamusi, wykonanie wspólne. Efekt naprawdę godny polecenia.


wtorek, 21 listopada 2017

Codzienne gotowanie - jesienne rozterki

Znowu przerwa... Coraz dłuższe te przerwy w mojej pisaninie. Może czas to zmienić? Jeśli nie chcę by blog Kuchnia po mojemu zszedł śmiercią naturalną to z pewnością czas najwyższy ;)


środa, 23 sierpnia 2017

Zapiekana z dojrzewającym salami, kurczakiem i kolorowymi pomidorkami. Pyszny kolorowy obiad.

Sama w to nie wierzę, ale w końcu znowu stanęłam przy kuchennym blacie i zrobiłam spontaniczną zapiekankę ;) fajnie było ... nawet nie zdawałam sobie sprawy jak mi tego brakuje. Efekt gotowania też zadowalający. Mimo szwankującej dolnej grzałki piekarnika zapiekanka wyszła smakowicie ;)
Receptura warta wypróbowania. Taka jak lubię - prosta, a pełna smaku. Sprawdźcie sami.



wtorek, 18 lipca 2017

Pielęgnacja skóry atopowej z kosmetykami ATOPIS

Minął już jakiś czas odkąd miałam okazję coś pisać. ;) ... o twórczym gotowaniu nie wspomnę. Mimo, że w Kuchni po mojemu - posucha i jak to zawsze w lato bywa - same "odgrzewane kluchy" ;) to najwyższa pora się przypomnieć ;)
Ale do rzeczy: tym razem zamierzam Wam w kilku słowach przybliżyć kosmetyki marki NovaClear z serii ATOPIS.
Jeśli macie problemy ze skórą, a tradycyjne kosmetyki wysuszają i podrażniają Wasze ciało to warto byście się zainteresowali tą marką.
 

piątek, 26 maja 2017

Pierś z kaczki na różowo pieczona. Z okazji Dnia Matki - wszystkim mamusiom - moc życzeń.

Choć kaczkę pieczoną uwielbiam to bardzo rzadko przyrządzam  samą pierś. Jej mięso jest dla mnie za suche i zbyt zawiłe. A może raczej było dopóki jadłam ją tylko w formie wypieczonej... zbyt wypieczonej. Odkąd za sprawą Mamy miałam okazję spróbować fileta kaczki krótko pieczonej, różowiutkiej - to już chyba innej nie zjem.
Przyrządzenie jej w takiej formie chodziło za nami już od dawna i w końcu w ostatni weekend spędzony u Mamy spróbowałam. Oczywiście to Mama pierwsza postanowiła gadanie wcielić w życie. Efekt - niebo w gębie.
 

 

piątek, 12 maja 2017

Syrop z mniszka lekarskiego na 400 kwiatków

O właściwościach tego domowego specyfiku od kliku lat głośno. Prozdrowotne działanie mniszka lekarskiego, czyli popularnego "mlecza" traktowanego często jako zwykły chwast ogrodowy opisują różne mądre źródła i do nich odsyłam po szczegóły co by nie powtarzać treści.
Ja osobiście pierwszy raz zetknęłam się z syropem z mniszka kilka lat temu, kiedy to Teść sprezentował nam słoiczek otrzymany od znajomej z pracy z tego co pamiętam. Zdziwiłam się jakim cudem z powszechnie dostępnego zielska można przygotować złoto-bursztynowy gęsty syrop - przypominający pod każdym względem miód. ...


czwartek, 6 kwietnia 2017

Bitki z szynki pieczone wg Teściowej

Oto sprawdzony przepis na pyszny obiad pomysłu mojej Teściowej. Kilkukrotnie przygotowywała nam to danie i zawsze było "palce lizać". Postanowiłam sama je wykonać - szczególnie, że kupiłam kawałek szynki wieprzowej, z którym nie bardzo wiedziałam co zrobić :)
Danie jest proste do wykonania, więc sprawdzi się i na obiad w tygodniu i na weekend. Oto przepis:
 

piątek, 31 marca 2017

Dróżdżówki zawijane z budyniem - szybka słodycz na imieniny czy weekendowe spotkanie

Oto szybka inspiracja na szybką słodycz. Ślimaki drożdżowe z budyniem - słodkie buły do prostego przygotowania w domu. Ostatnio zrobiłam je w ramach dobrej współpracy- na imieniny Lidzi, koleżanki z pracy.


piątek, 24 marca 2017

Jak ugotować idealne jajko na miękko? Znacie sposób?

Banalne danie. Banalne pytanie. Jednak jak przyjdzie co do czego to wykonanie wcale niebanalne. Ugotować jajko na miękko tak by białko było pięknie ścięte, a żółtko pysznie lejące? To wcale nie jest takie proste.


 

środa, 8 marca 2017

Klopsiki z serem w ziołach prowansalskich i sosie pieczarkowym

To świetny pomysł na obiad i to nie jeden. Szczególnie jeśli ciężko wcisnąć Wam mięso swoim dzieciom to polecam. Moja Mama zawsze robiła nam takie klopsiki i było to jedno z moich ulubionych dań. Ponieważ mój Maksio ostatnio kręci nosem na większość mięsnych posiłków postanowiłam sama zrobić takie pulpety. To był strzał w dziesiątkę:

wtorek, 28 lutego 2017

Na postny obiad: Śledź w jogurcie z ziemniaczkiem w mundurku

Wielki Post się zbliża, więc jak najbardziej przepis na czasie. Oto jakże prosta, a jakże smaczna propozycja na postny obiadek. U mnie w domu nie znajdą sie niestety amatorzy takiego posiłku. Jednak ja bardzo chętnie wracam do tego smaku. Tym razem oczywiście za sprawą Mamy...

czwartek, 23 lutego 2017

Pizza domowa na ostatki. W końcu powróciła do Kuchni po mojemu ....

Tłusty Czwartek, tłustym czwartkiem tymczasem ja zapraszam na domową pizzę. Tak jak wspominałam w poprzednim wpisie - ze słodkim mi nie po drodze. Poza tym sprawdźcie sami co trzeba zrobić, żeby zrzucić jednego pączka...Cóż niektóre propozycje są naprawdę kuszące, ale ja i tak wole słone niż słodkie. I jak mam coś spalać to niech będzie to boska domowa pizza 😉
Po jakże długiej przerwie w poprzedni weekend znów opanowało naszą kuchnię pizzowe szaleństwo. Troszkę pracy ale moc smaku. Mówcie co chcecie, a ja będę powtarzać przy każdej okazji - zamawiana pizza nie umywa się do takiej domowej. No chyba, zże taka z pieca zjadana na plaży prosto z pudełka lub na rybkach w Piorunowie.


czwartek, 16 lutego 2017

Jabłecznik z budyniem wg Mamy Hani

Dawno u mnie słodkości nie było. Odkąd wróciłam do pracy to cukierniczo totalnie się uwsteczniłam. W domu jest coś słodkiego jedynie gdy Mama albo Teściowa cos upieką i się podzielą, tudzież jak zakupy robi mój Mąż ;) bo ja nie dość, że słodkości nie piekę  - to do tego nie kupuję ;)
Podczas ostatniej wizyty u Mamy miałyśmy okazję trochę czasu razem spędzić w kuchni i wyszło z tego pyszne ciasto z jabłkami pod budyniową kołderką. Sprawdźcie przepis:


czwartek, 9 lutego 2017

Marynowana polędwiczka wieprzowa z sosem czosnkowym

Oto prosta a jakże smaczna propozycja obiadowa. Na weekend i nie tylko. Polędwiczka w innym niż tradycyjne wydaniu. Danie łatwe w przygotowaniu a smakowite. Byle tylko polędwiczkę dobrze zamarynować a potem upiec i eksplozja smaku gwarantowana.