czwartek, 28 marca 2024

Mazurek z masłem orzechowych. Wielkanocna pychota.

Kolejne święta tuż, tuż. Nie wiem jak u Was, ale u mnie nie do końca czuć magię tych świąt – mimo, że za oknem wybuch wiosny… Każdy ma swoje tematy, bóle, strachy i problemy. Święta są magiczne tylko dla dzieci. Takie jest moje zdanie na ten temat. No w każdym razie w szczegóły mojej  goryczy wchodzić nie będziemy, ale, żeby ją osłodzić i sobie i Wam postanowiłam wrzucić przepis na pyszny domowy mazurek, który w smaku nie ma sobie równych.


Składniki (na blaszkę 21x32 cm):

Spód:

  • 300 dag maki pszennej
  • 200 g zimnego masła
  • 100 g cukru pudru
  • Cukier waniliowy
  •  3 żółtka

Wierzch:

  • 5 łyżek dżemu z czarnej porzeczki
  • 250 g schłodzonego serka mascarpone
  • 5 łyżek masła orzechowego
  • 5 łyżek cukru pudru
  • Kawałek ciemnej czekolady

Przygotowanie:

Spód:

Do mąki dodać pokrojone zimne masło, cukier puder oraz waniliowy, a następnie wymieszać. Dodać żółtka i wyrabiać aż do uzyskania gładkiego ciasta. Po wyrobieniu ciasto musi leżakować w lodówce przez ok. 2 godziny – okryte by nie obeschło.

2/3 ciasta rozwałkowujemy i układamy w blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Z pozostałej części formujemy wałeczki do obłożenia brzegów blaszki (inwencja wg uznania). Formę wstawiamy do lodówki na 15 minut, a w tym czasie rozgrzewamy piekarnik do 180 stopni.

Ciasto pieczemy ok. 20-25 minut (to zależy od naszego piekarnika).

Wierzch:

Wystudzone ciasto smarujemy dżemem. Następnie delikatnie rozsmarowujemy na dżemie krem orzechowy (to mascarpone, masło orzechowe i cukier puder miksujemy na gładką masę).

Teraz pozostaje tylko udekorować nasze wielkanocne ciasto wg własnego uznania: gorzka czekolada, migdały, wiórki kokosowe, żurawina suszona – co kto lubi.

Ten jakże prosty mazurek jest przepyszny. Składniki tworzą przepyszną kombinacje. U nas znika niemal na jedno rozdanie. A kto go nam serwuje? Moja ukochana Mamusia…


Zdrowych, spokojnych i smacznych Świąt Wielkanocnych pełnych słońca miłości i nadziei życzę Wam Ja



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Każdy konstruktywny komentarz mile widziany