środa, 30 października 2013

Miał być pstrąg łososiowy, a będzie soczysty schab środkowy ... zgrillowany po miejsku. Tak czy siak pyszny obiad

Ech, szkoda gadać. Pstrąga nie będzie na moim blogu. Przynajmniej na razie. Dzięki Małżonkowi, który wykasował zdjęcia z telefonu nim raczył je zgrać. Sprawcy zamieszania osobiście wyłożyłam co o tym myślę i to musi mi wystarczyć zamiast sporządzenia smakowitego, rybnego wpisu. Zła jestem i zawiedziona, więc nie będę kontynuować wątku bo po co się wyzłośliwiać publicznie.
Przejdę po prostu do opisania innego dania, które w ostatnich dniach przygotowałam na obiad. Może nie tak fotogeniczne jak nieszczęsny pstrąg (wierzcie lub nie - zdjęcia były super... a jaki smak!) ale także bardzo smaczne było.


Składniki:
  • 3-4 kotlety ze schabu środkowego o grubości ok 1 cm
  • 2 łyżeczki musztardy francuskiej
  • kilka kropli sosu sojowego
  • kilka kropli oliwy
  • sól, pieprz
  • płatki chili (szczypta)






Przygotowanie:
Umyte i osuszone kotlety schabowe delikatnie rozbijamy. Solimy, posypujemy pieprzem. Skrapiamy oliwą i sosem sojowym. Z każdej strony cienko smarujemy musztardą francuską. Posypujemy z wierzchu płatkami chili. Należy z nimi uważać - są bardzo intensywne. Odstawiamy mięso w chłodne miejsce na kilka godzin.
Smażymy na rozgrzanej patelni grillowej - kilka minut z obu stron wystarczy.


Podajemy z ulubionymi dodatkami. U nas były to pieczone ziemniaczki oraz surówki: z białej i czerwonej kapusty. Schab środkowy przyrządzany na patelni grillowej smakuje wspaniale. Jest kruchy, miękki, a przede wszystkim soczysty i aromatyczny. Polecam. Według mnie smakuje lepiej niż smażony lub pieczony w sposób tradycyjny.
Niestety zdjęcia schabu są marne. Dzień był pochmurny, a aparat w telefonie nie ma lampy.... Ech, co ja się będę tłumaczyć. Umieszczam zdjęcia jakie mam i kończę pisać bo jeszcze ten nieszczęsny pstrąg o którym nie napiszę, stanie mi w gardle ością niezgody ;)

1 komentarz:

Każdy konstruktywny komentarz mile widziany