wtorek, 11 czerwca 2013

Kurak pomidorowo - musztardowy

Do chrzcin pozostało 5 dni. Zbieram kulinarny zapał na sobotnie gotowanie, więc obiady w tym tygodniu są ... cóż tu dużo mówić nudne, pospolite, a przede wszystkim proste i szybkie. Czyli ... znowu kurczak ;) Cóż ja poradzę, że zawsze można znaleźć go w moim w zamrażalniku, a jeśli nie to w pobliskich, osiedlowych delikatesach. Kiedy w domu brak pomysłu i produktów na obiad - nie ma wyjścia. Trzeba wskrzesić nieśmiertelnego kuraka. Tym razem postanowiłam go zamarynować w musztardzie i upiec z suszonymi pomidorami.

Składniki (na 2 osoby):
  • 2 ćwiartki z kurczaka lub 4 udka - pałki
  • 2 łyżki musztardy Dijon lub rosyjskiej
  • 1 łyżeczka musztardy francuskiej (mi jej zabrakło)
  • 1 łyżeczka miodu wielokwiatowego lub gryczanego
  • kilka kropli octu winnego
  • sól, pieprz biały
  • 3-4 suszone pomidory
  • chili mielone (następnym razem użyję w płatkach)
Przygotowanie:
Umyte mięsko osoliłam i odstawiłam na chwilę by sól się rozpuściła. W tym czasie uszykowałam marynatę mieszając musztardy z miodem  i octem. Taką mieszanką nasmarowałam udka. Posypałam białym pieprzem i chili. Wstawiłam do lodówki na całą noc.
Nogi w musztardowym miksie...
Zamarynowane kurze "łapki" umieściłam wraz z posiekanymi suszonymi pomidorami w rękawie do pieczenia. Następnym razem pomidor - wraz z nóżkami.przeleżakujec całą noc w marynacie.
...gotowe do pieczenia
Piekłam w temperaturze 190 stopni przez ok. godzinę.
...i gotowe do jedzenia.
Efekt? Szczerze? Jak dla mnie zabrakło musztardy francuskiej. A mój mąż początkowo zachwycony wizualną stroną dania... po zjedzeniu po raz kolejny stwierdził filozoficznie - kurczak to zawsze będzie kurczak ;)

Smacznego? ?

1 komentarz:

  1. Nudne? Ja się na taką nudę zgadzam :) Mogłabym jeść drób codziennie :)
    dariawkuchni.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Każdy konstruktywny komentarz mile widziany