sobota, 14 czerwca 2014

Młoda kapustka - duszona czy może bezduszna?

Najlepszą kapustkę duszoną robi moja Mama - ma to po mojej Babci ;) Zaraz po nich plasuje się ta przyrządzana przez moją Teściową. Do tej pory sama nie robiłam tego sezonowego przysmaku. Po części dlatego, że zawsze któraś z wyżej wspomnianych kobitek podrzucała nam porcję kapusty "na wynos". Po części z obawy, że tak jak z mamowymi mielonymi - nie dorównam do ideału. W tym roku nikt nam jednak kapustki nie podrzucił ;) więc póki młoda kapusta jest jeszcze młoda trzeba było wziąć sprawy w swoje ręce. Czy udało mi się osiągnąć tę pełnię smaku? Przeczytajcie do końca to się przekonacie.


Składniki (na średniej wielkości garnek):
  • 1 mała główka białej, młodej kapusty
  • 1 pęczek dorodnego kopru
  • 1 duży pęczek szczypioru
  • mała szyja indycza ewentualnie kość wieprzowa
  • 1 spora marchew
  • sól, pieprz
  • łyżeczka vegety
  • ok 1 litr wody
Przygotowanie: 
Gotujemy małą ilość wywaru na wybranym mięsie. Najlepiej, żeby był to indyk, wtedy kapustka będzie i chuda i zdrowa, a jednocześnie "kleista". W tym czasie kapustę szatkujemy i lekko solimy. Kiedy mięso jest prawie miękkie wrzucamy kapustkę i marchew startą bądź dowolnie pokrojoną. Dodajemy posiekany szczypior i koper. Możemy dodać małą młodą cebulę dla zaostrzenia smaku. Doprawiamy vegetą. Gotujemy do miękkości kapusty. Mięso obieramy z kości i wrzucamy z powrotem do kapusty. Ugotowana na indyku kapustka nie wymaga zagęszczania. Ja z braku owego indora ugotowałam na kości wieprzowej i kapustka jest dość wodnista, ale i tak zaprawiać jej nie będę.


No i jak? Smaczna jest. Oczywiście, że dużo jej brakuje do wspomnianych ideałów, ale nie poddaje się. Tak jak z mielonymi, które w końcu zasługują na pochwałę Męża - dojdę do wprawy i z młodą kapustą. Następnym razem na pewno ugotuje ją na szyi indyczej co i Wam polecam. Lepiej iść do sklepu niż na łatwiznę :)
P.S. A kapustkę uratowała zasmażka, której chciałam uniknąć. Dietetycznie już nie jest, ale za to pełnia smaku się pojawiła
Nowalijkowe Kucharzenie

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Każdy konstruktywny komentarz mile widziany