czwartek, 10 kwietnia 2014

Grillowany pstrąg łososiowy z odzysku podany na miksie sałat z opiekanymi ziemniaczkami

Jakiś czas temu i to niekrótki pisałam o schabie środkowym w zastępstwie pstrąga. Pisałam o tym jak to się stało, że zdjęcia mi wyparowały. Okazało się, że jestem przezorna tylko o tym nie pamiętam ;) Na wszelki wypadek nie usunęłam zdjęć, która dałam Mężowi do zgrania i oczywiście o tym zapomniałam. To się nazywa skleroza ;) Dopiero po pewnym czasie odkryłam fotki na swoim telefonie. Mamy wielki post dlatego myślę, że to dobry moment by napisać w końcu o pstrągu łososiowym, który smakuje tak samo pysznie jak łosoś, a jest trochę tańszy ;) Przede wszystkim każdy moment jest dobry by dietę wzbogacić o ryby.


Składniki (dla 2-3 osób):
  • ok 1/2 kg fileta z pstrąga łososiowego
  •  4-5 sporych ziemniaków (gatunek na frytki)
  • kolorowa sałatka 
  • przyprawa do grilla ziołowa
  • pieprz cytrynowy
  • sól, pieprz
  • 1/2 łyżki oliwy z oliwek
Przygotowanie:
Osuszoną rybę nacieramy solą, pieprzem cytrynowym i odrobiną ziołowej mieszanki grillowej. Skrapiamy oliwą i odstawiamy w chłodne miejsce na kilka godzin. Grillujemy na rozgrzanej patelni grillowej.


Kilka minut z każdej strony wystarczy. Przekładamy delikatnie by nie uszkodzić kawałków lub pieczemy nieco dłużej, na mniej rozgrzanej patelni - tylko z jednej strony. Podajemy z pieczonymi ziemniakami i ulubioną surówką. U nas była to surówka oparta na miksie sałat, o której wspomnę coś więcej niebawem. Jako, że sezon grillowy najwyższa pora rozpocząć rybę tę do grillowania tradycyjnego gorąco polecam. Pyszności i do tego zdrowe.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Każdy konstruktywny komentarz mile widziany