środa, 25 września 2013

Domowa surówka z marchwi - doskonały i uniwersalny dodatek do obiadu

W obecnych czasach chyba nikogo nie muszę przekonywać, że warto aby w naszych posiłkach gościły warzywa. Chociażby ze względu na zawartość witamin i soli mineralnych potrzebnych organizmowi do prawidłowego funkcjonowania jak i błonnika pokarmowego ułatwiającego strawienie tego co zjedliśmy. Już nie wspominam o mniej ważnych (od zdrowia) walorach smakowych i estetycznych. Warzywa dodają potrawom smaku i koloru. Można przyrządzać je na milion sposobów - piec, gotować czy chrupać na surowo.
Marchew jest warzywem wyjątkowo bogatym w wartości odżywcze. Oto przepis na jedną z najprostszych, a zarazem najbardziej uniwersalnych surówek obiadowych, której głównym składnikiem jest to pospolite, a jednocześnie niezwykłe warzywo. Babcia zawsze przyrządzała ją z dodatkiem chrzanu, a mnie zawsze prosiła bym próbowała czy wystarczająco ostra jest. Ja na razie przyrządzam ją w wersji light by mojemu Synciowi buźki nie wykrzywiało ;)


Składniki (na 2 - 3 porcje):
  • 1 duża marchew lub 2 mniejsze
  • 1 małe jabłko lub 1/2 dużego
  • 1 plaster cytryny
  • 1 łyżka majonezu
  • sól, pieprz
Przygotowanie:
Marchew ścieramy na tarce - oczka w zależności od preferencji. Ja ze względu na Młodego ścieram na drobnych, gdyż jak zetrę na grubych to po prostu bezczelnie pluje Gagatek ;). Jabłko ścieram na tarce grubych oczkach. Skrapiam cytryną, solę odrobinę i pieprzę. Mieszam z majonezem.





Ja używam dużo cytryny i pieprzu. Dzięki temu surówka jest wyrazista. Smak mojego dzieciństwa i młodości w odświeżonej wersji. Doskonale komponuje się z wszelkiego rodzaju mięsami - zarówno z gotowanym, pieczonym lub smażonym drobiem jak i duszoną wieprzowiną lub wołowiną.  













http://muza.com.pl/product.php?id_product=1470

1 komentarz:

  1. A ja do takiej sórówki jeszcze dodaje ogórka konserowego startego na tarce, lub kalarepe również startą, czasem kukurydze z ananasem.

    OdpowiedzUsuń

Każdy konstruktywny komentarz mile widziany