sobota, 4 czerwca 2016

Kruche i wilgotne ciasto z truskawkami - słodki smak słońca

Oto moja propozycja na truskawkową słodycz. Wiadomo, że zdrowiej byłoby koktajl zmiksować, ale że wyjeżdżaliśmy na drugą majówkę - trzeba było z truskawek zrobić coś co się nie zepsuje zbyt szybko. Ponadto mój Mąż już dawno wspominał, że mogłabym upiec w końcu jakieś ciasto. Okazja stał się Dzień mamy i siatka truskawek do zagospodarowania. Przepis jest pyszny, prosty i sprawdzony, więc naprawdę polecam.



Składniki (na dwie blachy pasztetowe lub jedna kwadratową):
  • 500 g maki pszennej
  • ok 100 g cukru pudru
  • kostka masła
  • 2 żółtka
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka cukru waniliowego
  • 2 łyżki jogurtu waniliowego
  • ok 70 dag truskawek pokrojonych na pół
  • 3/4 galaretki agrestowej
Przygotowanie: 
Jeśli chodzi o samo ciasto to nie będę się powtarzać i zapraszam do przepisu źródłowego. Ponieważ bardzo lubię maślany smak tego ciasta postanowiłam wykorzystać je do towarzystwa dla truskawek.
Umyte truskawki należy pokroić w połówki i wymieszać z galaretką. Ja dodałam jeszcze dwa jabłka tarte na grubych oczkach bo lubię dużo owoców w cieście, a ponadto truskawki w zetknięciu z galaretka puściły tyle soku, że już bałam się co z tego będzie ;)
Ciasto piekłam 40 minut, w tym dwadzieścia na dolnym ruszcie + 15 minut podpiekałam sam spód.
Wyszło pysznie i słodko. To naprawdę proste ciasto a pachnie i smakuje latem ;)

Wiosenne słodkości 2016 Truskawkowe szaleństwo 2016

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Każdy konstruktywny komentarz mile widziany