środa, 26 sierpnia 2015

Szybki, lekki i kolorowy obiad o smaku lata, czyly grillowana polędwica w owocach.

Oto propozycja obiadowa idealna i na gorące i na zimne dni. W gorące nie spocisz się przy garach, bo bardzo szybko można takie danie przyrządzić. W zimne dni za to, przypomnisz sobie smak lata i ucieszysz oko (a przede wszystkim podniebienie rzecz jasna) kolorową zawartością  talerza. Danie wymyślił i przygotował mój M. Ja tylko nałożyłam, sfotografowałam, zjadłam ze smakiem, a teraz będę zachwalać:


Składniki:
  • 1 średnia polędwiczka wieprzowa  
  • 1 średnio dojrzała brzoskwinia
  • 2 plastry ananasa świeżego
  • 1/2 cebuli czerwonej
  • ulubiona przyprawa do grilla (u nas jedna z nowości Kamis)
  • pieprz
  • olej 
Przygotowanie:









































Umytą i osuszoną polędwicę kroimy w plastry i rozbijamy lekko. Smarujemy oliwą i oprószamy przyprawą do grilla z obu stron. Najlepiej zrobić to ok 30 minut przed smażeniem.
Owoce i cebulę obieramy i kroimy: brzoskwinie w cząstki, ananasa w słupki, a cebulę plastry lub w pióra.
Mięso układamy na rozgrzanej i posmarowanej tłuszczem patelni grillowej. Polędwiczce wystarczy dosłownie kilka minut z każdej strony. Polędwiczki ściągamy by zbytnio ich nie wysuszyć. Na tej samej patelni układamy owoce oprószone tą sama przyprawą co mięso. Grilujemy kilka minut mieszając często. Na koniec na chwilkę wrzucamy do nich mięsko.
Podajemy z najprostszą sałatką z możliwych: mix sałat, pomidorki koktajlowe + dressing ziołowy (np taki).
Po prostu rewelcia! Lekki i letni smak pełen aromatów.
Do przygotowania od A do Z w 40 minut. Tak można się opychać. Zdrowe uczucie sytości pełne witamin. Gorąco polecam.

2 komentarze:

  1. Pyszne danie. Ciekawy smak. Bardzo zachęcające do zrobienia. Będę musiała spróbować, bo
    ze słodkimi owocami jeszcze nie jadłam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię owoce połączone z daniem wytrawnym;)

    OdpowiedzUsuń

Każdy konstruktywny komentarz mile widziany