poniedziałek, 9 marca 2015

Treściwa sałatka Teściowej. Z brokułem, kurczakiem i kaszą jaglaną. Pełnia smaku i koloru.

Wprawdzie to nie moja receptura, ale myślę, że warto byście ją poznali. Z okazji pewnego poniedziałku, kiedy jeszcze wszystko, a raczej wszyscy byli na swoim miejscu, zostałam uraczona przepyszną sałatką. Nie dość, że kolorowa i wartościowa to jeszcze smakowita. W przygotowaniu także mało kłopotliwa - choć skoro nie robiłam to nie powinnam się w tym względzie wypowiadać. Oto moja wizja na temat jej produkcji:


Składniki:
  • 2 szklanki gotowanej w kostce warzywnej kaszy jaglanej
  • 5 - 6 polędwiczek z piersi kurczaka
  • 1 brokuł gotowany (same różyczki)
  • garść suszonych pomidorów (tu użyto domowego produktu autorstwa Mamy Hani)
  • 1 niewielka papryka czerwona
  • garść prażonego słonecznika
  • ulubione przyprawy (do kurczaka)
  • garść pomidorków koktajlowych
  • pieprz cytrynowy (jako moja modyfikacja)
Przygotowanie:
Kaszę gotujemy w bulionie warzywnym (z dodatkiem szczypty kurkumy by miała ładny kolor). Polędwiczki z piersi kurczaka przyprawiamy wg uznania). Różyczki brokuła gotujemy w osolonym wrzątku. Polędwiczki podsmażamy na odrobinie oliwy (wydaje mi się, że równie dobre były by przygotowane na patelni grillowej - bez dodatku tłuszczu). Pomidory suszone kroimy drobno. Paprykę siekamy w cienkie paski. Składniki delikatnie mieszamy - zalewamy odrobiną oliwy z pomidorów. Dodajemy prażone na suchej patelni pestki słonecznika. Tuż przed podaniem dodajemy pomidorki koktajlowe - krojone lub w całości, w zależności od rozmiaru. Jeśli składniki były odpowiednio doprawione sałatka gotowa. Ja musiałam wtrącić swoje trzy grosze i porcyjkę, którą dostałam doprawiłam pieprzem cytrynowym. Pyszności.
Sałatka wygląda cudownie i tak samo smakuje. Polecam.  A Autorce polecam się na przyszłość w takich podarkach ;)

        Choć od 9 lutego nic już nie jest takie samo i wszystko na razie smakuje nijak, to warto podzielić się z Wami tym przepisem. Chociażby po to by powoli wracać do normalności.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Każdy konstruktywny komentarz mile widziany