piątek, 30 sierpnia 2013

Błyskawiczne ciasto z owocami na weekendowy deser - ze śliwkami, a bez masła ;)

I już piątek. Tydzień za tygodniem mija. Czas pędzi nieubłaganie. Lato powoli ustępuje miejsca jesieni. Niestety. Z wielu powodów niestety: dni coraz krótsze, ranki i wieczory chłodniejsze i tylko apetyt coraz większy. Niestety tak mam, że jak się tylko chłodniej robi to od razu jeść bardziej mi się chce. Mój organizm chyba myśli, że zima nadchodzi i zapasy musi zgromadzić :) - zamiast czerpać z tych co już mam. W dobie "cywilizacji siedzącej" to straszna pomyłka ewolucji jest. Ech, no cóż do następnego lata schudnę ... na pewno (!!!) A tymczasem wczoraj bezstresowo poddałam się swoim zachciankom i ze spaceru z Maksiem wróciłam z planem zrobienia ciasta. W niedzielę przywieźliśmy od Mamy śliwki. Syncio w ostatnich dniach nie może ich jeść z wiadomych względów, więc, żeby się zbytnio nie uleżały trzeba było je zagospodarować. Inspiracji poszukałam w internecie - chodziło mi o przepis, do którego nie będą potrzebne dwie cenne wartości, których nie należy trwonić: czas i pieniądze ;) Znalazłam szybciutko. Jak tylko przeczytałam wiedziałam, że to ciasto dla mnie.



Składniki:
  • 4 jaja
  • 1 szklanka cukru (ja dodałam 3/4 szklanki cukru + łyżkę cukru trzcinowego)
  • 1/2 szklanki oleju
  • 1 i 1/2 szklanki mąki Szymanowskiej
  • 1 i 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • owoce (np truskawki, jagody, wiśnie, jabłka)
  • ulubiony aromat (ja zamiast aromatu dodałam 2 łyżeczki cukru waniliowego) 
Przygotowanie:
Całe jajka miksujemy z cukrem. Następnie dodajemy olej oraz kilka kropli ulubionego aromatu i dalej miksujemy. Na koniec wsypujemy mąkę z proszkiem do pieczenia i miksujemy całość na jednolitą masę.
Ciasto wylewamy na posmarowaną tłuszczem blachę (ja dodatkowo posypałam bułką tartą), układamy owoce (ilość dowolna).




 Ja użyłam za mało śliwek. Jako, że pierwszy raz robiłam to ciasto bałam się, że zrobi się zbyt wodniste od nadmiaru owoców. Niepotrzebnie. Ciasto pięknie wyrasta, więc owoców można wrzucić dość sporo.
Ciasto pieczemy około godzinę w piekarniku nagrzanym do 180 stopni.


Po wystudzeniu można obsypać cukrem pudrem. Przepis fantastyczny. Przygotowanie ciasta to kwestia 15 minut. Bajka. Żadnego wyrabiania, oczekiwań i kombinowania. Idealne na zachcianki, niespodziewanych gości czy niespodziankę dla męża. Jest wilgotne, puszyste i smaczne

Przepis oryginalny odnajdziesz na TEJ stronie.
Polecam.

10 komentarzy:

  1. Mniam mniam ... uwielbiam własnie takie ciasto :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dear Margaret, A lovely and delicious cake. These are wonderful with the fruit. Blessings dear. Catherine xo

    OdpowiedzUsuń
  3. pychotka szybkie i latwe

    OdpowiedzUsuń
  4. Genialne. Pyszne i latwe

    OdpowiedzUsuń
  5. czy można użyć mąki pszennej?? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, że tak - ja użyłam Szymanowskiej ale inne marki jak najbardziej wchodzą w grę. W najbliższym czasie zamierzam poeksperymentować z mąką żytnią aby ograniczyć spożycie glutenu

      Usuń
  6. To ciasto jest przepyszne, uwielbiam jak poleży trochę w lodówce i przejdzie śliwkami do każdego okruszka. Polecam również wersję z truskawkami - po prostu obłęd. Ciasto łatwe, szybkie i zawsze wychodzi.

    OdpowiedzUsuń

Każdy konstruktywny komentarz mile widziany