wtorek, 20 sierpnia 2013

Grillowane kurze nogi z oliwnej marynaty

Jako, że weekend był dość długi i czasu na grillowanie też było sporo, wreszcie mogliśmy przygotować na ruszt coś więcej niż nieśmiertelną kiełbaskę i kaszankę. Jednym z dań były udka z kurczaka zamarynowane w oliwie z przyprawami. Kolejne proste danie na letni obiad pod chmurką.


Składniki:
  • 10 pałek z kurczaka
  • 2 łyżki oliwy
  • 2 łyżki klasycznej przyprawy do grilla
  • 1 łyżka pikantnej przyprawy do grilla
  • 1 łyżka soku z cytryny
  • sól
Przygotowanie:
Umyte udka posoliłam delikatnie i odstawiłam na pół godzinki do wchłonięcia. Następnie oliwę wymieszałam z gotowymi mieszankami przypraw grillowych i łyżką soku z cytryny. Tak przygotowaną, prostą marynatą posmarowałam każde udko. Całość wymieszałam jeszcze dla całkowitego rozprowadzenia marynaty i odstawiłam na kilka godzin w chłodne miejsce.


Potem udka wylądowały na grillu pod czujnym okiem naszych dyżurnych grillowych czyli Mężów ;)
Przy grillowaniu udek bądź skrzydełek kurczaka ważne jest by temperatura grilla nie była zbyt wysoka, gdyż ptaszysko lubi się przypalać. Z tego względu należy też często przekręcać grillowane kończyny :)





Przy niewielkim nakładzie pracy kruche, soczyste, aromatyczne mięsko z rusztu gotowe. Doskonale komponuje się z zieleniną i sosem czosnkowym.

1 komentarz:

Każdy konstruktywny komentarz mile widziany