wtorek, 1 lipca 2014

Sałatka na kolację bez pieczywa. Idealna także do mięs z grilla

Właśnie wróciłam z wywczasu u Mamy. To były ostatnie chwile mojego słodkiego lecz przydługiego lenistwa. Jak zawsze chwile te obfitowały w świeże powietrze i pyszne jedzenie. Jak to u Mamy spełniły się  moje kulinarne zachcianki. Jedną z nich, którą właśnie zamierzam Wam przedstawić jest pyszna sałatka, która doskonale zastąpi pieczywo przy kolacji czy grillowaniu. A jeśli jeszcze przygotujemy ją odpowiednio to okaże się mega zdrowa. Sprawdźcie sami czy wam podpasują te smaki.


Składniki (na 2-3 osoby):
  • 4 ziemniaki ugotowane na parze w mundurkach (bez soli)
  • 4 średnie ogórki kiszone
  • garść siekanego kopru świeżego
  • garść siekanego szczypioru
  • 3-4 łyżki jogurtu naturalnego
  • 1 łyżka majonezu
  • sól, pieprz świeżo mielony
Przygotowanie:
Ogórki i  obrane ze skóry ugotowane ziemniaki kroimy w średniej wielkości kostkę. Dodajemy posiekany koper i szczypior. Doprawiamy solą i pieprzem do smaku. Na koniec dodajemy majonez i jogurt w proporcjach jakie nam pasują. Jeśli dbamy o linię - lepiej dodać jogurt w większej ilości. Odstawiamy w chłodne miejsce na ok 30 minut by smaki się przegryzły.


Mmmm, długo za mną chodziła ta sałatka. W domu zawsze było mi "szkoda robić tylko dla siebie". Mąż nie lubi to myślałam, że Syn po Tatusiu także. Nic bardziej mylnego. Syn wcinał aż mu się uszy trzęsły. Samo zdrowie: ziemniaki gotowane na parze bez soli, domowe ogórki kiszone i zielenina z ogródka. Pyszności. Można się najeść na kolację bez jedzenia chleba. A i smak grillowanych mięs pięknie uzupełni taka sałatka. Pyszna!! Teraz już wiem, że warto mi ją robić samodzielnie w przyszłości.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Każdy konstruktywny komentarz mile widziany