środa, 19 czerwca 2013

Prawie do nieba, czyli pomidorowy krem chrzcinowy

Na chwilę obecną postanowiłam darować sobie opisywanie przystawek, których ja nie robiłam. Kiedy samodzielnie je wykonam - wtedy się nimi pochwalę. W końcu ten blog to historia moich dokonań kulinarnych ;) Przedstawiam za to przepis na niezwykle prostą zupę - krem z pomidorów. Przygotowałam ją na chrzciny Maksa i wszystkim, którzy się skusili smakowała. Jej zrobienie zajmuje niewiele czasu, wymaga niewyszukanych składników, a mimo to efekt "ŁaŁ" jest. Zresztą wypróbujcie i oceńcie sami:


Składniki (na 2 dni jedzenia dla 4-osobowej rodziny):
  • 3 puszki pomidorów bez skóry
  • 2 łyżki koncentratu pomidorowego
  • 2 cebule
  • 2 kostki wołowe kostki rosołowe
  • 1 spora marchewka
  • sól, pieprz
  • bazylia (świeża lub suszona) bez ograniczeń
  • szczypta ziół prowansalskich
  • 1 mały ząbek czosnku
  • 1 łyżeczka słodkiej papryki
  • cukier
  • śmietana 18% (ok. łyżeczki na porcję)
Przygotowanie:
W litrze wrzącej wody rozpuściłam 2 kostki wołowe. Do powstałego bulionu wrzuciłam obraną, pokrojoną na ćwiartki marchewkę. Na patelni zeszkliłam posiekane w kostkę cebule. Zanim zaczęły się rumienić wymieszałam z koncentratem pomidorowym. Smażyłam jeszcze kilka minut.


A następnie przerzuciłam do gotującego się bulionu.


Dodałam pomidory z puszek i gotowałam przez ok 20 minut. Pozostało doprawienie do smaku. W wykonaniu na chrzciny - dla rodziny oznacza to dodanie: szczypty ziół, suszonej bazylii, soli, pieprzu, łyżeczki papryki słodkiej i około łyżeczki cukru. Aby smak był pełniejszy dorzuciłam zeszklony na maśle starty drobno ząbek czosnku.

Wystarczy dokładnie "zblendować" i krem gotowy. 
Zupę podałam z zapieczoną w piekarniku bagietką posmarowaną domowej roboty masłem czosnkowym.


Kleks śmietany obowiązkowy...
... a starty parmezan mile widziany ;)
Następnym razem, kiedy krem będę robić na użytek domowy - przygotuję wersję bardziej ognistą.

A tymczasem smacznych snów.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Każdy konstruktywny komentarz mile widziany